Arginin

arginin

Arginin je v dnešní době velice populární aminokyselina, která samozřejmě má prokazatelné pozitivní účinky. Jak účinkuje a funguje a proč byste suplementy s argininem měli používat.

Účinky Agrininu

L-arginin se v těle účastní celé řady procesů.

  • Je důležitý pro imunitní systém
  • Pomáhá s hojením ran
  • Chrání játra
  • Má pozitivní účinky na mužskou plodnost

Hlavní důvod proč nás zajímá, ale je jeho schopnost vyvolat produkci oxidu dusnatého(NO) a také zvyšování produkce růstového hormonu.

Oxid dusnatý

To je hlavní důvod proč zařazujeme suplmentaci Argininem. Oxid dusnatý totiž pomáhá rozšiřování cév a tím lepšímu prokrvení svalů a všech dalších tkání. Ke svalům se tak dostane více živin a ty se lépe regenerují a také se mohou lépe nastartovat anabolické procesy.

Dalším velmi důležitým efektem je samozřejmě lepší napumpování svalů, snad každý, kdo cvičí miluje série bicepsových zdvihů, kdy se ruce doslova plní krví.

Dávkování argininu

Arginin, je obsažen v mnoha předtréninkových přípravcích, ale můžete jej přijmout i samostatně. Ideální je dávka mezi 3 – 5g 15 minut před tréninkem.

Další varianty

L-Arginin samozřejmě není jediná látka, která podporuje produkci NO, další hojně používané jsou např. Citrulin malát, AAKG nebo agmatine. Některé s těchto látek fungují dokonce lépe než samotný arginin, ale o tom si něco řekneme příště.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *