BCAA aminokyseliny

BCAA jsou tři esenciální aminokyseliny L-Leucin, L-Isoleucin a L-Valin, které tvoří významnou část všech aminokyselin tvořících svaly. Jelikož se jedná o esenciální aminokyseliny, tak si je tělo nedokáže samo vyrobit a proto, je jejich suplementace velice důležitá.

  • Zlepší regeneraci
  • Ochrání svaly při dietě
  • Zlepší tréninkové výkony
  • Podpoří tvorbu svalové hmoty

Co od BCAA očekávat

BCAA jsou důležité především v období během tréninku, kdy potřebujeme do svalů dostat bílkoviny co nejrychleji. BCAA ve volné formě se nemusí vůbec trávit a putují rovnou do krve, kde mohou být využity.

BCAA dodají svalům energii pro práci. Ochrání svalovou hmoty, tak aby jste ji nepálili během tréninku a v neposlední řadě zlepší regeneraci svalů.

Dostatečná suplementace BCAA je důležitá především v období diety, kdy tělo nemá dostatek energie ze sacharidů a riziko, že budete „pálit“ svaly je největší.

Dávkování BCAA

BCAA dávkujte v období okolo tréninku. Nejlepší je dát dávku BCAA před tréninkem a popř. ještě popíjet v průběhu tréninku.

Dávkujte alespoň 0,2 g BCAA na 1 Kg tělesné hmotnosti.

Formy BCAA

Tekuté BCAA

Tekutá forma BCAA je poměrně poměrně pohodlná, protože se dobře dávkuje a je chutná. Bohužel tekutá forma v sobě obsahuje pouze malé množství BCAA a tak vychází hodně draze, protože bychom jej museli vypít skutečně velké množství.

Tuto formu BCAA nedoporučuji.

Kapsle BCAA

Kapsle jsou nejpohodlnější formou BCAA. Kapsle se snadno dávkují a vyhnete se hořké chuti čistých aminokyselin. Kapsle jsou samozřejmě o něco dražší, něž sypané a nejsou vhodné pro lidi, kteří mají problémy polykat větší tablety.

Kapslové BCAA mohu doporučit jen si uvědomte, že kapsle se budou vstřebávat delší dobu než ostatní formy.

Práškové BCAA

bcaa aminokyselinyPráškové BCAA jsou mé nejoblíbenější. Pokud se rozhodnete pro neochucené BCAA jako já, tak si na hořkou chuť budete muset chvíli zvykat. Na trhu však najdete mnoho ochucených Práškových BCAA, které chutnají dobře.

Pokud se rozhodnete pro neochucený prášek, pak bude cenově velmi výhodný, ochucené prášky už jsou o něco dražší.

Tuto formu mohu nejvíce doporučit.

Závěr

Pokud ještě BCAA aminokyseliny nepoužíváte, tak byste určitě měli jejich nasazení zvážit. Mimo všechny ostatní benefity, také zlepší vaše výkony v tréninku, protože dodají svalům energii pro práci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *