Co jíst před spaním

co jíst před spaním

Poslední jídlo před spánkem, je z hlediska regenerace, růstu svalů ale také hubnutí velice důležité. Spánek totiž znamená 7 hodin kdy tělo bere živiny právě z posledního jídla a spaluje minimální množství kalorií. Proto je důležité zvolit poslední jídlo správně.

Jistě víte, že množství sacharidů, které přijmáte by se mělo k večeru snižovat, příjem rychlých cukrů by měl být minimální a příjem bílkovin naopak zvyšovat. Ideální jídlo by tedy mělo obsahovat co možná největší množství bílkovin, které se budou vstřebávat po co možná nejdelší dobu, tak aby svaly byly bílkovinou vyživovány po celou noc.

Podle mého názoru existují dvě vhodná řešení tohoto problému:

  • Noční protein
  • Nízkotučný tvaroh

Noční protein

Noční proteiny tzv. kaseiny jsou vytvořené tak, aby se vstřebávali co nejdelší dobu a tak optimálně vyživovaly svaly po celou noc. Kaseinů je na trhu celá řada, ale bohužel nemohu doporučit ani jeden. Není to proto, že by snad nefungovali, ale prostě jsem jim nikdy nepřišel na chuť. Kaseinový protein má totiž po romíchání v podstatě kašovitou konzistenci a to mi nikdy nechutnalo.

Pokud chcete noční protein vyzkoušet, tak bych Vám doporučil nejdříve koupit nějaké testery, aby jste zbytečně nevyhodili tísícovku za něco, z čeho se vám bude dělat špatně.

Nízkotučný tvaroh

Měkký nízkotučný tvaroh je moje volba. Vanička tvarohu obsahuje asi 30 g bílkovin, které se dlouhodobě vstřebávají. Nevýhodou tvarohu může, být trošku složitější přírava oproti proteinovému nápoji. Jelikož mi samotný tvaroh moc nechutná, tak z něj připravuji výborný „tvarohový dezert“.

Příprava „tvarohového dezertu“

Tvaroh vyklopím do misky a přímíchám do něj 1/2 odměrky proteinu(asi 15 g), 2 lžíce mléka a všechno to pečlivě promíchám. Můžete použít protein asi jákékoliv příchutě a během chvilky míchání budete mít výborné večerní jídlo, které obsahuje 40 g bílkovin.

Tip: Občas přidám ještě lžíci pomerančového džemu.

Závěr

Jistě přijdete i na další jídla, která si můžete dát před spánkem, ale tato dvě mi připadají jako nejrozumnější volba.

Tvarohu bych tedy dal přednost já a to především, kvůli tomu, že je po úpravě mnohem chutnější a také si myslím, že pokud je to možné, tak byste měli dát přednost skutečnému jídlu před doplňkem stravy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *