Glutamin – Ochraňte svaly a posilte imunitu

glutamin

L – Glutamin – neesenciální aminokyselina, která je nejvíce zastoupena ve svalové tkáni je důležitá pro růst a ochranu svalů, ale i správnou funkci imunitního systému.

Zastoupení glutaminu ve svalových buňkách je přes 60%. Přesto že je glutamin neesenciální aminokyselina, za nějakých okolností(např. infekční onemocnění nebo zranění)se v podstatě stává „esenciální“. Pokud k tomu přidáme intenzivní fyzickou zátěž, tak je jasné, že tělo potřebuje dostatečné množství glutaminu.

Jelikož je glutamin důležitý pro imunitní systém, tak dostatečnou suplementací můžete předejít nachlazení, chřipce a dalším podobným nemocem.

Glutamin také samozřejmě „chrání“ svalovou hmotu a poslední studie naznačují, že pomáhá zvyšovat hladinu růstového hormonu.

Dávkování glutaminu

Glutamin můžete dávkovat různým způsobem, nejvíce se mi osvědčilo dávkovat 5g glutaminu před tréninkem spolu s kreatinem a BCAA a 5g po tréninku spolu s proteinem.

Maximální denní dávka není stanovena a ani při užívání velkého množství nebyly zaznamenány žádné vedlejší účinky.

Optimální dávka samozřejmě záleží na tělesné hmotnosti, tréninkové zátěži i genetice, vrcholoví sportovcí vážící přes 100 Kg užívají i 40g glutaminu denně

Kreatin + Glutamin

Kombinace těchto dvou látek působí mnohem účiněji než užívání každé zvlášť. V poslední době jsem již upustil od cyklování kreatinu nebo glutaminu a přijímám tyto látky společně vždy před tréninkem. Tento postup se mi velice osvěčil a mohu jej doporučit.

Závěr

Glutamin je hned po proteinu druhým nejdůležitějším suplementem. Pokud není jiná možnost, tak bych jej koupil místo BCAA.

V ideálním případě pak L-Glutamin+BCAA+Kreatin před tréninkem a protein s glutaminem po tréninku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *