Jídelníček na hubnutí

jídelníček na hubnutí

Pokud se chcete zbavit přebytečného tuku, tak kromě pravidelného a správného cvičení je velice důležitý také správný jídelníček. Dnes se podíváme na to, jak by takový jídelníček měl správně vypadat.

Základ jídleníčku

Základ jídelníčku, který zajistí úbytek tuku, ale ne úbytek svalové hmoty by měli tvořit bílkoviny, komlexní sacharidy a zelenina.

Nejdůležitější je omezit příjem rychlých cukrů ve špatnou dobu. Rychlé cukry tělo potřebuje jako zdroj rychlé energie bezprostředně po tréninku nebo během téninku. Naopak večer před spaním byste měli rychlé cukry omezit na naprosté minimum.

Jezte pravidelně a v menších porcích, pocit hladu totiž vaše tělo chápe jako potřebu tvořit tukové zásoby, navíc pocit hladu nastartuje produkci hormonů, které vám s tvorbou svalové hmoty rozhodně nepomohou.

Jaké potraviny zvolit

Obecný názor je, že pokud chci hubnout nebudu konzumovat žádné tuky. Z části je to samozřejmě pravda, ale nejsou tuky jako tuky. Konzumace zdravých tuků je i při dietě důležitá pro správnou funkci těla a dokonce může s hubnutím pomoci. Přesto je třeba volit zdroje bílkovin, které nejsou přehnaně tučné, přílohy které obsahují především komplexní sacharidy a zdravé tuky příjmat z vhodných zdrojů.

Vhodnými zdroji bílkoviny jsou:

  • Kuřecí maso
  • Ryby
  • Vajíčka
  • Netučné hovězí maso
  • Nízkotučné mléčné výrobky

Vhodné zdroje sacharidů:

  • Rýže
  • Těstoviny
  • Ovesné vločky
  • Kus Kus
  • Celozrnné pečivo

Vhodné zdroje tuků:

  • olivový olej
  • rybí olej
  • různé druhy oříšků

U příloh jako jsou těstoviny nebo rýže si dávejte pozor, aby jste je příliš nerozvařovali. Vařením se totiž komplexní sacharidy rozkládají na jednodušší cukry.

Příklad jídelníčku

Snídaně

Svačina

Oběd

Svačina

Před tréninkem

Po tréninku

Večerě

Před spánkem

Nutriční hodnoty jídelníčku

Kalorie 1412 kcal
Bílkoviny 146 g
Sacharidy 160 g
  Z toho cukry 26 g
Tuky 43 g

2 komentáře

  • Super článek 🙂 i strava se mi libí jen bych přidal 🙂 tuku člověk potřebuje víc pro správnou funkci těla 🙂 hlavně pak při přijmu vitaminu rozpustných v tucích 🙂 cca 30 g olivového oleje nebo kokosového pak 🙂 rozhodně ne rostliné tuky 🙂 potom je hubnutí i efektivnější 🙂 samozřejmě na každého působí něco jiného ale 60 a vice tuku denně je minimum jinak tělo trpí 🙂 samozřejmě zdravé tuky 🙂 určitě i klasicky ze sýrů nebo oliv oříšku kde jsou i bilkoviny 🙂 samozřejmě mate tu to napsané něco ale par kapek rozhodně nestačí 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *