Negativní opakování

dorian

Negativní fáze opakování je má v tréninku velice důležitou funkci i když to mnozí cvičenci čas opomíjejí.

Co je to svalové selhání

Svalové selhání definujeme tak, že již se zátěží nejste schopni vykonat další opakování. Důležité je si uvědomit, že vaše svaly jsou nejslabší při pozitivním opakování. Pokud tedy již nejste schopni vykonat další pozitivní opakování neznamená to, že jste svaly přivedly do úplného selhání, protože ještě jistě budete schopni vykonat několik negativních opakování.

Proč mám vlastně cvičit do selhání?

Pokud chceme dát svalu dostatečný impuls k růstu pak je právě potřeba jej procvičit do selhání. Co se svalového růstu týká, tak záleží hlavně na těch posledních několika opakováních.

Proč a jak cvičit negativní opakování

Abyste ze svého tréninku dostali co nejvíce je dobré právě po selhání v pozitivním pohybu udělat ještě několik negativních opakování.

Negativní opakování můžete provádět buď za pomoci cheatingu(např. bicepsové zdvihy) nebo s pomocí sparing partnera(např. bench press). Abyste ze svalu dokázali vyždímat skutečně maximum, tak provádějte negativní opakování velmi pomalu(alespoň 3 sekundy) a kontrolovaně.

Negativní opakování při tréninku používal a stále používá např. legendární Dorian Yates. Zkuste zařadit do tréninku negativní opakování a uvidíte, že vaše svaly na to budou reagovat obdivuhodně.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *