Posilování břišních svalů

cviceni bricha

V dnešním článku si řekneme, jak nejlépe posilovat břišní svalstvo a jakým nejčastějším chybám se vyvarovat.

Minimálně jednou za život každému proběhlo hlavou, že bych chtěl mít perfektně vypracované tělo jako jeho vzor v motivačním videu. To se ovšem málokomu podaří. Jeden z důvodů je ten, že cvičíme jednak nesprávně a také neefektivně.

Časté chyby

  • Už od základní školy nás učitelé učí základní cvik na břicho: sedy-lehy. Dle mého názoru, ale není správně formulován. Jistě lepším cvikem jsou zkracovačky (je to o dost šetrnější cvik, protože si neničíme páteř, a je také více účinnější).
  • Dále jsme učeni při zmíněném cviku zaháknout si nohy o žebřiny, čímž si vlastně pomáháme, tím pádem břicho nemá tolik potřebnou zátěž a zatěžujeme pouze jeden břišní sval.
  • Opět se tu potvrzují slova, že není dobré dělat denně až stovky cviků. Naučte se dělat cviky správnou technikou. Jestli zvládáte hravě více opakování, můžete si zvýšit zátěž (např. kotouči).
    • Pozor: Musíte si pohlídat to, aby jste nešli na příliš velkou zátěž, ta se nedoporučuje, protože pak dochází ke zbytečnému mohutnění pasu, které není z estetických důvodů žádoucí. 
  • Další nezbytnou věcí, která je po třeba zmínit, je správné dýchání. Nádech dělejte při negativním pohybu. Výdech naopak při pozitivním, kdy vám výdech pomůže k co nejlepší kontrakci svalů. Může se vám to zdát jako banalita, ale i to je důležitá součást, jak docílit pořádných břišáků.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *