Proteiny na růst svalů

proteiny pro rust svalu

Proteiny = Bílkoviny jsou základním stavebním kamenem svalové hmoty, ale z jakých zdrojů bílkoviny příjmat, tak aby to bylo příjemné a zároveň maximálně přínosné? 

Zdroje bílkovin můžeme rozdělit do dvou základních skupin: potraviny a doplňky výživy.

Co se týká potravin, tak proteiny byste měli přijímat především z potravin živočišného původu jako maso, mléčné výrobky nebo vejce. Tyto potraviny totiž mají nejlepší aminokyselinové spektrum.

U doplňků výživy je podle mého názoru nejlepší volbou proteinový nápoj WPC. Jedná se koncentrát z mléčné syrovátky a tak nabízí také plné spektrum aminokyselin. WPC je navíc vyhrává také v poměru cena výkon.

Bílkoviny z jídla

Jídlo by samozřejmě mělo být tím hlavním zdrojem živin. Je třeba dbát na to abychom přijímali bílkoviny ze zdrojů, které obsahují kompletní profil aminokyselin:

  • maso
  • mléčné výrobky
  • vejce
  • soja

Bílkoviny z jídla by vždy měly tvořit převážnou část vašeho denního příjmu proteinů.

Bílkoviny z doplňků výživy

Doplňky výživy jsou takřka nepostradatelným pomocníkem, ale vždy je třeba myslet na to, že mají pouze doplnit příjem proteinů z jídla.

Z hlediska růstu svalů jsou důležité především proteinové nápoje.

Proteinové nápoje

Proteinových nápojů je samozřejmě ohromné množství, každý běžný cvičenec si ale podle mého názoru vystačí s klasickým proteinovým koncentrátem(WPC). Platit více za izolát nebo dokonce hydrolyzát nemá velký význam.

Vybral jsem pro vás několik proteinových koncentrátů, které jsem vyzkoušel a které jsou chuťově velmi dobré a obsahují kvalitní bílkovinu.

Prom-In Essential Pure CFM 80

Protein na růst svalů essential

Extrifit CFM Instant Whey 80%

Protein na růst svalů extrifit

SizeAndSymmetry Whey 80 CFM

Protein na růst svalů sizeandsymmetry

Denní příjem proteinů

Příjem proteinů, který je nutný pro svalový růst se samozřejmě liší, podle metabolismu každého z nás. Obecně se však uvádí, že jsou potřeba alespoň 2g proteinů na 1Kg hmotnosti denně.

Osobně ale, např. potřebuji alespoň 2,5g na 1 Kg za den, abych docílil svalového růstu. Proto bych doporučil začít s 2g na Kg a případně množství zvýšit.

Než však začnete zvyšovat příjem bílkovin poraďte se svým lékařem.. 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *