Rýže

rýže

Rýže má své zastoupení v každém správném jídelníčku. Jedná se o ideální přílohu k masu, protože obsahuje tolik důležité sacharidy s nízkým GI, které navíc podpoří využití bílkovin.

Způsoby přípravy

Jako většinu pokrmů, tak i rýži lze připravit několika způsoby. Který je nejvhodnější?

Vaření

Nejjednodušší způsob přípravy, kdy buď sáček rýže, nebo samotnou rýži nasypete do vroucí vody. Když rýže změkne, vodu zcedíte a je hotovo. Při tomto způsobu přípravy ale přicházíte o některé živiny.

Dušení

Zvolené množství rýže zalijete dvojnásobným množstvím studené vody a pozvolna vaříte dokud se nevyvaří všechna voda. Při tomto způsobu přípravy o žádné živiny nepřijdete ale musíte být opatrní aby se rýže nepřipálila.

Nutriční hodnoty rýže (100 g)

Kalorie 355 kcal
Bílkoviny 9 g
Sacharidy 77 g
  Z toho cukry 0 g
Tuky 0 g
Vláknina 1 g

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *