Suplementace při nabírání svalů

suplementy pro nabírání svalů

Pokud chcete nabrat svalovou hmotu pak prostě musíte tvrdě a správně trénovat a dát tělu dostatek živin, aby ji mělo z čeho vystavět. Hlavním zdrojem by měla být pestrá strava, ale přijmout dostatek živin pouze z jídla není snadné a někdy ani efektivní a proto jsou tady suplementy, které vám pomohou!

Suplementace před tréninkem

Před tréninkem potřebuje vaše tělo především energii a aminokyseliny.

Energie:

V dnešní době je již na výběr spousta stimulačních doplňků, které skutečně posunou váš trénink na jinou úroveň. Většinou obsahují stimulační složku(např. kofein) a pumpovací složku(L-arginin atp.).

Doporučit mohu:

Aminokyseliny(BCAA):

L-leucineAminokyseliny jsou vlastně základním stavebním kamenem svalů. Při tvrdém tréninku je vaše svaly používají jako palivo a jakousi záplatu a proto je vhodné je dostat do krve ještě před tréninkem. Nejdůležitější jsou pak BCAA.

Doporučuji přijmou asi 0.2 g BCAA na Kg tělesné hmotnosti. Přičemž se mi lejvíce osvědčilo přijmout asi 2/3 této dávky před tréninkem a 1/3 ihned po tréninku.

Suplementace po tréninku

BCAA a hroznový cukr:

Ihned po tréninku jsou budou vaše svaly doslova hladové po cukru a BCAA. Využijte tzv. potréninkové okénko. Mě se nejvíce osvědčilo rozmíchat 1/3 dávky BCAA spolu s 20 g hroznového cukru ve 100 ml vody.

Proteinový nápoj:

Asi 15 minut po tréninku je pak ideální čas dát si proteinový nápoj, který bude vaše tělo svaly zásobovat bílkovinou dokud si nedáte své první potréninkové jídlo(asi hodinu po tréninku)

Suplementace v průběhu dne

V netréninkové dny můžete samozřejmě také zařadit různé suplementy i když většinu živin byste měli přijmout z normální potravy.

Náhrada svačiny:

Osobně poměrně často používám nějaký suplement místo dopolení svačiny. Můžete použít buď kvalitní gainer.

Mohu doporučit tyto gainery:

  • Mutant mass
  • Optimum nutrition – Serious mass

V poslední době, ale používám tento kokteil, který vždy připravím večer předem

  • 1 odměrka oblíbeného proteinu
  • 300-500 ml mléka
  • 1 banán

Banán nahrubo pokrájím a vše nasypu do mixéru chvíli potrápím a skvělý koktail je na světě. Nutriční hodnoty se samozřejmě liší v závislosti na použitém proteinu, množství mléka a velikosti banánu, ale přibližně by měl tento nápoj obsahovat alespoň 35 g bílkovin a 40 g sacharidů.

Mohu doporučit tyto proteiny:

Další suplementy

Kreatin

Kreatin je skvělý doplněk pro nabírání svalové hmoty. Kreatin vám pomůže zvednout sílu i výdrž. Díky tomu budete schpni svaly využít více než kdy předtím a spolu se správným stravováním na sebe hmota nenechá dlouho čekat. Kreatin navíc způsobí, že vaše tělo bude zadržovat více vody a tak se váhový přírustek projeví prakticky okamžitě.

Doporučuji užívat kreatin monohydrát. Více o kreatinu se dozvíte v sekci kreatin.

Závěr

Všechny suplementy popsané v tomto článku vám velice pomohou pokud je vaším cílem nabrat kvalitní svalovou hmotu. Nezapomínejte však, že základem by vždy měl být kvalitní jídelníček.

Je samozřejmě možné cvičit zcela bez doplňků stravy, ale pokud chcete skutečné výsledky pak podle mého názoru minimálně proteinový nápoj opravdovou nutností. Přijmout dostatečné množství živin pro růst svalů pouze z jídla je skutečně velmi obtížné a neznám asi žádného cvičence s dobrou postavou, který by pouze na jídlo spoléhal.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *