Suplementy před tréninkem

Suplementy hrají při nabírání svalů i hubnutí významnou roli a v době okolo tréninku je správná suplementace asi nejdůležitější. Z každého tréninku je potřeba dostat maximum, ale zároveň svaly dostatečně vyživovat, aby byla jejich následná regenerace co nejlepší a nejrychlejší.

Ochrana a regenerace

Svaly bezpodmínečně podtřebují ke své správné funkci bílkoviny. Bílkoviny v průběhu dne příjmáte z jídla, ale to tělo musí trávit, proto trvá poměrně dlouho, než se bílkovina dostane do krve a ke svalů.

V době před tréninkem je potřeba zařadit suplementy, které zajistí, že se bílkoviny ke svalům dostanou prakticky okamžitě. Ideálním suplementem jsou BCAA a Glutamin.

BCAA

L-Leucin, L-Isoleucin a L-Valin tvoří významnou část aminokyselin tvořících svalovou tkáň. Při intezivní zátěži svalů, potřebuje vaše tělo BCAA jako zdroj energie, proto je potřeba svaly dostatečně zásobovat, aby nemuseli využívat BCAA z vlastních zásob.

Dávkujte alespoň 0,2 g BCAA na 1 Kg vaší tělesné hmotnosti. Můžete přijmou celou dávku před tréninkem nebo část před tréninkem a část dávkovat v podobě instantích BCAA během tréninku.

L-Glutamin

Glutamin je nejčastěji se vyskytující aminokyselina v lidském těle. Tato aminokyselina je neesenciální to znamená, že v případě potřeby si ji tělo může samo vyrobit. Pokud je tedy glutaminu v těle málo tělo si ho začne vyrábět a proto je suplementace tak důležitá.

Když tělu dáme dostatek glutaminu tak nebude muset rozbíjet svalovou hmotu k tomu aby jej mohlo vyrobit. Suplementace glutaminem tak ochraňuje svalovou hmotu.

Já dávkuji 5 g L-Glutaminu spolu s BCAA a kreatinem před tréninkem, toto dávkování se mi osvědčilo nejlépe. Doporučuje se však také dávkovat glutamin až po tréninku nebo použít vyšší dávkování než 5 g, každý jsme jiný, tak se nebojte experimentovat.

  • zlepšuje regeneraci
  • pomáhá zvyšovat hladinu růstového hormonu
  • zlepšuje imunitní systém

 Zlepšení tréninkových výkonů

V dnešní době je již na výběr s velkého množství doplňků, které mají za úkol zlepšit výkony v tréninku. Jedná o různé stimulační látky, které dodají tělu energii k opravdu tvrdému tréninku.

Osobně před tréninkem používám nakopávač a dávku kreatinu monohydrát.

Nakopávač

Thunder boosterPřed-tréninkové stimulanty většinou obsahují různou kombinaci stimulačních látek jako kofein, piperin, kapsaicin, synefrin a dalších. Tyto stimulanty, zrychlí metabolismus, pomohou zvednout tělesnou teplotu, zlepší soustředění a zlepší výkony při anaerobní aktivitě. Prostě vás aktivují.

Další složka bývá tzv. pumpovací jedná se o látku, nebo látky, které podporují produkci NO a tak pomáhájí zlepšovat prokrvení procvičovaných svalů. Jedná se o látky jako L-arginin, agmatin nebo L-Citrulin.

Nakopávačů a NOček jsem vyzkoušel již poměrně hodně a nejvíce spokojen jsem byl s původním Jackem 3D, ale ten se již bohužel nevyrábí. V současné době používám nakopávač Thunder Booster na jehož produkci se podílím, který se podle mě Jacku 3D vyrovná. Booster má velmi jednoduché složení proto se podle mě tak dobře vstřebává a účinkuje.

Užívám půl hodiny před tréninkem 3 tablety Boosteru, i když se cítím unavený tak mě to nakopne a jsem schopen odjet dobrý trénink.

Kreatin

Kreatin funguje jako jakési palivo pro vaše svaly. Při anaerobní zátěži, jako třeba při cvičení, dokáže výrazně zvednou tréninkový výkon. Pokud chcete vědět více o tom jak funguje tak podrobnosti naleznete v sekci kreatin.

Dávkuji 5 g kreatinu monohydrát před tréninkem.

Závěr

Doplňky výživy jsou před tréninkem nepochybně velice důležité. Umožní vám využít každý trénink na maximum a zamezit ztrátám svalové hmoty např. v dietě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *