Zrychli regeneraci svalů

ledová koupel

Zregenerovat svaly co nejrychleji. Cvičit naplo hned druhý den po zničujícím tréninku. To si přeje každý z nás.

Pokud jíš dostatek bílkovin a máš dostatek spánku, pak mám pár tipů, jak regeneraci svalů ještě urychlit. Tyto metody běžně používají ti nejlepší profesionální sportovci.

Pomocí L-glutaminu

Tato aminokyselina, je základní stavební složkou svalové hmoty a při fyzické aktivitě jej tělo intenzivně využívá. Je tedy vhodné potrénikový protein doplnit o 5-10g L-glutaminu.

Dodatečná suplementace glutaminu po tréninku by měla urychlit proces regenerace svalů a také posílit imunitní systém.

Teplo vs. chlad

Cyklické vystavování těla teplu(způsobuje rozšiřování cév) a chladu(způsobuje kontrakci cév) výrazně zlepšuje prokrvení v dané části těla a tak zlepší regeneraci.(1)

Tato metoda byla prozatím studováná v souvislosti s regenerací zranění, ale lze předpokládat, že velmi dobře funguje i pro urychlení regenerace po tréninku. Ze studií vyplývá, že metoda je nejúčinnější pro svaly dolních končetin.

Jak metodu aplikovat

  1. Horká vs. studená koupel(sprcha)
    • Nejpre horká(40°C) vana/vířivka 🙂 po dobu 4 minut následuje studená sprcha/koupel po 60 sekund. Tento postup můžete několikrát zopakovat.(2)
    • V některých veřejných bazénech je série po pás hlubochých bazénků, ve kterých se střídá horká a studená voda.
  2. Sauna vs. studená koupel

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *