Zkracovačky

zkracovačky

Tento základní cvik na procvičení břišního svalstva zná asi každý. Jeho velkou výhodou je, že k jeho provádění nepotřebujete vůbec nic, stačí si lehnout na zem a můžete začít. U zkracovaček je také poměrně důležitá správná technika a správné dýchání. Když ale dodržíš několik základních zásad, tak parádnímu pekáči buchet nebude stát nic v cestě, tedy kromě podkožního tuku :).

Zapojené svaly

Břišní svaly

Správná technika

  1. Lehněte si na záda na rovnou, pevnou podložku s nohama pokrčenýma tak, aby v koleni byl úhel asi 90°.
  2. Dejte ruce za hlavu, ale neproplétejte prsty.
  3. Pomalu se začněte zvedat, začítejte od hlavy a postupně s výdechem přidávejte zbytek těla. Pohyb zastavte asi v polovině cesty ke kolenům a asi sekundu držte kontrakci v této poloze.
    • Tip: Celý pohyb musí být pomalý a plynulý, tak abyste dosáhli maximálního zapojení břišních svalů. Po celou dobu pozitivního pohybu také vydechujte, ve chvíli vrcholné kontrakce se snažte vytlačit z plic všechen vzduch.
  4. Pomalu a s nádechem se vraťte zpět do výchozí polohy a pohyb opakujte.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *